روز جهانی کارگر

کارگران را به جرات می‌توان از شریف‌ترین طبقات اجتماعی دانست که چرخه اقتصاد و جامعه را با زحمت و تلاش فراوان به چرخش درمی‌آورند. اگر کارگران نبودند  امتداد رگه‌های حیات در کالبد هستی ممکن نبود. برای ارزش گذاری و ارج نهادن به قشر زحمتکش کارگر، اول ماه می مصادف با 11 اردیبهشت را به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری کرده‌اند. با اینکه کارگران از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند، اما نباید این واقعیت را نادیده گرفت که پیشرفت اقتصاد جامعه را باید مدیون این قشر زحمتکش بود.

شرکت تولیدی لوازم خانگی پیشرو سورین فن‌آور فرتاک هفته کار و کارگر را به تمامی کارگران ارجمند تبریک عرض می‌نماید.

چگونه “اول ماه می” روز جهانی کارگر شد؟

تاریخچه نامگذاری این روز به سال 1886 میلادی برمی‌گردد، 127 سال قبل کارگران شیکاگو که از شرایط سخت و ناعادلانه‌ی خود به ستوه آمده بودند دست به اعتراضات گروهی زدند. این اعتراضات باعث قتل تعدای از کارگران شد، ولی این قتل و کشتار آنها را ناامید نکرد و همچنان به اعتراضات ادامه دادند و تا به دست آوردن نتیجه مطلوب نا امید نشدند.

در همه کشورهای جهان اول می را به عنوان روز جهانی کارگر می‌شناسند، اما در آمریکا و کانادا اولین دوشنبه ماه سپتامبر را به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری کرده‌اند، البته دلیل این نامگذاری مربوط به جشنی است که در این تاریخ در شهر نیویورک در سال 1882 برگزار شد.

از آنجایی که اتفاقاتی که در سال 1886 در اول ماه می روی داد اهمیت بیشتر و البته تاثیر بیشتری بر روی وضعیت کارگران گذاشت، مردم دنیا به این جریان بیشتر اهمیت دادند و به همین دلیل این روز را به عنوان روز جهانی کارگر نامیدند. مخصوصاً که در این اتفاقات تعدادی از کارگران آلمانی هم کشته شدند، بیشتر به این جریان دامن زد. چرا که حزب نازی آلمان با ارزش نهادن به کشته شدن کارگران اصل آلمانی، این روز را به رسمیت شناخت و آن را به عنوان روز کارگر نامگذاری کرد. این چنین شد که این روز در سراسر دنیا و در همه کشورها به رسمیت شناخته شد.

هفته کارگر در پیشرو سورین فن‌آور فرتاک

در ایران نیز به مناسبت این روز، هفته‌ای را با نام “هفته کارگر” نامگذاری کرده‌اند و اول ماه می یعنی 11 اردیبهشت را نیز روز کارگر نامیده‌اند. با اینکه اختصاص دادن یک روز به عنوان روز کارگر نمی‌تواند زحمات و حقوق این قشر را جبران نماید، اما ارزشی است که باید در همه فرهنگ‌ها نهادینه شود. شرکت پیشرو سورین فن‌آور فرتاک تمام باور دارد که پیشرفت جامعه‌ بدون حضور قشر کارگر محال است و به همین دلیل سعی دارد که حقی از آنها ضایع نشود و به تمام و کمال حق و حقوق مادی و معنوی خود دست یابند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *